川洺

這個世界,什麼都說不準。

© 川洺
Powered by LOFTER

Mark:「這是公司介紹。」

「你做了公司介紹?」Eduardo好奇而興奮地湊到螢幕前。

「對。」

Eduardo一字一頓唸出Mark打下的內容:「......共同創始人兼CFO - Eduardo Saverin。」

「對。」Mark打完字,稍微往後退出一些空間,他看向Eduardo。

十萬會員時,他們互道恭喜;百萬會員夜,他們就此分裂。

In life you're going to be left out, talked about, lied to and used, but you have to decide who's worth your tears and who's not. 

人生旅程中你總會被忽略、被議論、被欺騙和被利用,但是別為不值得的人落淚。

聽到Skylar Grey - Tower (don't look down)這首歌,感覺歌詞很適合ME。

You're high upon the tower

你已經攀登至夢寐以求的巔峰

Now don't look down

請不要低頭往下看

I will be okay here on the ground

我會在底下生活如常

And you can always call

你還是可以打給我

To say hello from time to time

時不時來問個好

When you're no longer mine

可是你已不再屬於我

I will be drunk on cheap beer

我會在廉價的酒精裡買醉

Like everyone else around here

就像在這裡的其他人一樣

You've got the world at your feet

世界匍匐於你的腳之下

There's nothing out there for me

而那裡不會再有我的位置

You don't have to lie

你不必撒謊

Saying that you'll try

說你會嘗試看看

To make it work from a distance

不讓距離產生阻礙

Just leave me here to die

就留我在這裡直至死去吧

As I watch you climb

當我仰望著你不斷攀爬

Up to the top of your ambitions

抵達野心追求的塔頂 

Here in a pale shaded light

在蒼白的燈影裡

Under the trailer park lights

在拖車停車場的燈光下

There'll be nothing left for you to see

已沒有留下任何東西值得你回望

You won't even recognize me

你甚至不會認出我

I always knew that you will follow your big dreams

我始終明白你會持續追逐夢想

What I dig out that's your dreams never did include me

而我發覺你的夢想中從來不包含我


差點想為此寫一篇BE虐文......還好最近很忙沒時間寫。

评论
热度 ( 15 )
TOP